آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم
سرخط خبرها

واکسیناسیون برای استفاده از خدمات عمومی الزامی می‌شود

  • کد خبر: ۸۱۹۰۶
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
واکسیناسیون برای استفاده از خدمات عمومی الزامی می‌شود
با گذشت چند هفته از نخستین زمزمه‌های الزامی شدن ارائه کارت واکسیناسیون برای دریافت خدمات عمومی، حالا وزیر بهداشت به طور رسمی این خبر را اعلام کرده است.

مریم شیعه زاده‌ | شهرآرانیوز؛ با گذشت چند هفته از نخستین زمزمه‌های الزامی شدن ارائه کارت واکسیناسیون برای دریافت خدمات عمومی، حالا وزیر بهداشت به طور رسمی این خبر را اعلام کرده است. به زودی خدمات عمومی نظیر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، تنها برای افرادی مقدور است که کارت واکسیناسیون به همراه داشته باشند. در آینده‌ای نه چندان دور حضور در اماکن عمومی نظیر استخرها، استادیوم ها، کلاس‌های دانشگاه، رستوران ها، هتل ها، باشگاه‌های ورزشی و... نیازمند کارت واکسیناسیون کووید-۱۹ است.

وزیر راه و شهرسازی نیز از راه اندازی سامانه‌ای می‌گوید که به صورت هوشمند، سفر برای افراد واکسینه شده را مجاز می‌داند و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها را به شرط رعایت آیین  نامه ها، برای آن‌ها نادیده می‌گیرد. طبق آخرین آمار منتشر شده تا پایان شهریورماه، ۱۴ میلیون و ۴۱۶ هزار نفر هر دو دز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند و ۳۱ میلیون و ۳۵۸ هزار نفر دیگر نیز دز اول را تزریق کرده اند و به زودی نوبت به دز دوم آن‌ها می‌رسد.

طبق این آمار می‌توان گفت ۳/۱۷ درصد جمعیت ۸۳ میلیون نفری ایران با تزریق دو دز واکسن، در برابر کرونا واکسینه شده اند و با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون، پیش بینی می‌شود که به زودی این آمار با افزایش در خورملاحظه‌ای همراه شود. با این حال هنوز هم در برخی از نقاط کشور، استقبال کمی از واکسن شده است و به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی دقیقی نیاز دارد که افراد را برای دریافت واکسن، ترغیب کند. موجی که از فواید واکسیناسیون عمومی برای تحقق فردایی بهتر و کاهش اثرات منفی کووید -۱۹ بر زندگی مردم بگوید و باور‌های غلط و ساده انگارانه درباره واکسیناسیون را از بین ببرد.

مدت هاست که گزینه‌هایی نظیر الزامی شدن واکسن برای کارمندان دولت و واکسیناسیون خانه به خانه مطرح می‌شود، اما تا زمانی که مردم به این باور نرسند که برای رهایی از همه گیری کرونا به چیزی فراتر از ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی نیاز است، نمی‌توان به مؤثر بودن هیچ یک از این طرح‌ها امید داشت. بازنشر شایعات درباره واکسن‌های کووید-۱۹، مقایسه مداوم اثربخشی آن‌ها با یکدیگر، دلسرد کردن مردم از تأثیر واکسن بر آمار ابتلا و مرگ و میر در برخی کشور‌ها و... از سوی رسانه‌ها جای تأسف دارد و آنچه امروز به آن نیاز داریم، عزمی سراسری برای فرهنگ سازی درباره واکسیناسیون است.

اکنون افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند می‌توانند برای انجام سفر‌های خارج از کشور، به نشانی اینترنتی vcr.salamat.gov.ir مراجعه و در کمتر از ۲۴ ساعت، کارت بین المللی دیجیتال دریافت کنند. صدور این کارت به صورت رایگان و با دو زبان فارسی و انگلیسی انجام می‌شود و در همه کشور‌ها اعتبار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->